Copyright © Kreativ Muzsi
Design by Dzignine
2011. október 11., kedd

Andrea's shawl


Nagyon rá voltam kattanva a Cladoniára, meg szerettem volna kötni. Csakhogy olyan extra színeket választottam hozzá, amit nem mertem a neten megrendelni, muszáj összenézzem őket! (Lila-narancs :)) Aztán meghozták a nyári kiárusítás során megrendelt fonalaimat, amiben volt 2 pamut, amik nagyon jól passzoltak (szerintem egymáshoz). Megpróbáltam a Caldonia csipkéjét, de nem mutatott jól. Nekiláttam felkutatni a Ravelryt valami csíkos kendőmintáért, hamar meg is leltem a saját kedvenceim közt az Andrea's-t, amit nem meglepő módon ugyanaz a tervező tervezett, mint a Caldoniát!

A minta értelmezése okozott némi fejtörést, majd megértettem: alulról kezdődik. De nem ám akárhogy. Van egy vékony csík (9 szem), azt kötjük sokáig. Úgy épül fel a dolog, hogy az egyik oldalon fogyasztunk, a másikon szaporítunk, és ez a csík ettől magától kanyarodik (zseniális, nem?), nem beszélve arról, hogy olyan jó kis cikkcakkos lesz. A cikkcakk a kendő alja, a másik felét pedig felszedjük, megkötjük a csipkét, és utána jön a csíkozás, egyre csökkenő szélességgel. Nagyon jó volt így kötni, a csipke kb kitette a kendő felét, utána már csak azon vettem magam észre, hogy kész is vagyok :)

Ekkor még volt egy kis értetlenkedés, fel kellett végig szedni az egyenes oldalát, és jött még egy kis edging, csipkével és pikókkal. A pikós lezárást is nehezen fogtam fel, de megvan! Igaz, nem a tervező szerinti verzió, de a látvány ugyanaz. (A lényeg a következő: felszedünk két szemet a bal tűre - mint a kezdésnél, hagyományos módon leláncolunk 4 szemet, a maradék 1 szemet megcsavarva visszatesszük a bal tűre, és ezt ismételjük.)
Ohh, a tűről még annyit, hogy először a fémmel kezdtem, de veszettül csúszott, szóval váltottam a fára, és talán jobb lett volna egy féllel kisebb :)
Imádom, hogy nem az a full elegáns csipkekendő, hanem kicsit hétköznapibb viselet. Bár imádom a csodacsipkét is (a következő nagy projekt a Laminária lesz :)), ez jobban illik hozzám!

Blokkolódik





Minta: Andrea's shawl
Fonal: Barka Gilice Hajnal (84g), Boróka (26g)
: 4-es Addi bambusz, 80 cm-s
Méret: 110x54


1 megjegyzés:

  1. Szerintem is jól mutat együtt ez a két szín. Szép lett a kendőd, viseld egészséggel! Nekem is nagyon tetszik ez a minta, főleg a különleges felépítése miatt.

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók