Copyright © Kreativ Muzsi
Design by Dzignine
2013. augusztus 10., szombat

Fonás

Fonás-fonás, ekkora marhaságot még az öregapám sem hallott (látott), én ugyan soha! Tavasszal Ági mutatta Noéminek, aki kíváncsi volt. Én is kipróbáltam a rend kedvéért, egy centi sem ment, csak röhögtem magamon, mennyire béna vagyok. Meg is nyugodtam bele, ez nekem nem kell. Noémi viszont szeretett volna orsót. Jön a neve napja, hurrá, akkor kap. Megrendeltem, és elkezdtem videókat nézegetni, hogy tudjak neki segíteni, ha kell. Hát mitadisten, elkapott a tanulási láz. Elkezdett menni a dolog, már sikerült kihúzni a szöszt... Ezt fontuk közösen, még festetlen BFL-ből, mert nem akartuk a festési folyamatot kivárni.



Befestve ilyen lett:


Nemsokkal Noémi névnapja után rendeltem magamnak is orsót, és mivel az volt a szép, és utálom a szúrósat, merinót. Extrafinomat. Aki nem tudja miről beszélek: minél hosszabb, durvább a gyapjó, annál könnyebb fonni, kevésbé szakad. Kezdők tehát tanuljanak olyanon. A merinó csúszik és rövidszálú, egyik legnehezebb fonnivaló. No, vissza még a tanulógyapjakhoz.

Festettünk egy kicsit:

Én pedig fontam ezt:

Ennél a pontnál úgy éreztem, megy eeeeez! Lássuk a merinót! A legelején még kicsit egyenetlen volt, de aztán belejöttem - azóta is úgy érzem, hogy nekem sokkal könnyebb a finom alapanyagot fonni, mint a durvát, nem értem ugyan, de így van...

Így indult:

Az első adag:


Hogy kipróbáljam, bele is kötöttem, nagy élmény :) Egy nagy háromszüg alakú téli kendő lesz belőle. Rendeltem még 100g-ot, majdnem megfontam azóta azt is. 

Aztán rendelem egy rakás mindenfélét a Word of Wooltól. Festeni valót is, meg színeset is. A legnagyobb poén a maradékcsomag, fél kiló valamik, olcsóért. Nem tudod, milyen színű, nem tudod, miből van :) De nem sajnálja az ember, gyakorolni kiváló! Itt meg lehet tekinteni a csomag tartalmát.

Kísérletkép fontam egy vastag mocsarasat, amit ráadásul navajo technikával cérnáztam össze Mivel nem tetszett a színek keveredése, hosszában szédszedtem, ahogy tudtam, és egymás után színenként fontam meg.

Ebből a szöszből kiszedtem a csillogós valamit meg a kéket, amit külön fontam meg:

Egészen vékonyra:
140m/20g (3ply)

Ágitól kaptam kölcsön miniorsót, ezen nagyon vékonyat próbálok fonni. A meglepi csomagban voltak mindenféle puha kékek, meg zöldek, ezeket próbálom ígyúgyamúgy kombinálni, összefonni (na igen, kísérletezés, tanulás, ezúttal a színekkel).

Najó, első körben legyen elég ennyi.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók