Copyright © Kreativ Muzsi
Design by Dzignine
2011. szeptember 17., szombat

Szemjelölő - mi is az, és mire jó?

Többféle szemjelölő létezik. Vannak olyanok, amelyeket beakaszthatunk a szembe, illetve olyanok, amik a kötőtűn tartózkodnak.

Ez a típus, ami eddig legjobban bevált, ezt be lehet zárni. Horgolásnál jelölhetjük vele a sor végét, amiguruminál igencsak jó szolgálatot tesz, amikor nem zárjuk a kört, nincs magasítás, csak spirálban horgolunk körbe-körbe. Kötésnél sorokat számolni jó vele, pl ha x soronként kell fogyasztani, szaporítani, én minden sor elejére teszek egyet, ha elérem a számot, szaporítok/fogyasztok, és átváltok a másik színre. 10 soronként benne is hagyok egyet, így jobban tudom követni, hol tartok. Viszont a kötőtűn maradva, amikor nem egy szemet, hanem egy minta végét akarom jelölni, nem túl kényelmes, túl nagy, az ilyen célra (gondolom, még nem érkezett meg az enyém :)), sokkal jobb a sima karika.


Ilyet rendeltem. Amikor csipkemintát kötök, igen könnyű elveszni a számolásban, szóval minden mintaegységet megjelölök - mint írtam korábban, érdemes még a minta elkezdése előtt berakni a jelölőket. Bár ezt a karikát nem lehet, hmmm, a kinyithatóst lehet előre is...






Van nekem még egy csomag ilyen is (érdemes betárazni, egyszerűen mindig eltűnnek a kis dögök!!!), na ezt nem szeretem. Ha bele van akasztva a szembe, akkor is kimászik könnyen. Ha meg a tűn van, beleakad más szemekbe és kihúzza a szálat :(
Mindegyik fajtából van kisebb és nagyobb verzió is.

Ha tudtok még bevált márkákat ajánlani, ne tartástok magatokban :)






Képek forrása: 1001 fonal
Fonalshop

4 megjegyzés:

  1. Facebookon lattam a bejegyzest. Most tervezek eppen jelolot venni, eddig mindig fonallan jeloltem. Koszonom a segitseget!

    VálaszTörlés
  2. nekem az utolsó van, most terveztem, hogy kipróbálom kendőhöz, pulcsiknál nekem bevált. Illetve a másodikat én sima kis műanyag falvédőkarikával váltottam ki;) az is nagyon jó szolgálatot tett eddig:) többfélét nem ismerek az elsőt látta már, de nem használtam

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók